Friday, May 21, 2021

2021 Covid & isu palestine.



2021.. assalam'ualaikum ... life must go on.. itu matlamat hidup aku.. mcm2 jadi pulak Covid '19. yang tak tahu bila ada kesudahan nya.. makin hari makin banyak pulak case penyakit yang berasal dari wuhan china ni... harini date 22/05/2021.. aku dah lama tak update blog. nampaknya setahun sekali je aku post blog ni 😂😂😂 apa yanv aku nak shere life tahun ni macam-macam panjang cerita nya tapi siapa yang pernah lalu atau tenguk blog aku semua dah tau yang aku ni dah berkahwin  dan punyai 2 orang cahaya mata... macam yang korang nampak awal tahun 2021 ni anak2 kuta semua dah berjaya pergi ke sekolah. Bersekolah seperti biasa cuma masih banyak procedure yang kita kene patuh SOp nya. so ada la selit gambar anak2 yang mula bersekolah dengan penuh semangat. dapat jumpa kawan dapat kenal orang2 keliling cuma kene ada jarak la 1 mtr gitu.. my handsome boy start sekolah Kembangsaan. Darjah 1.. and my cutie little pie or my Girlfriend or my love daugther.. dia Pulak masuk Tadika First year... sian dia nak sekolah macam2 procedure zaman sekarang ni... tapi takpe yang penting dia happy... life masih sama aku masih berkeje di tempat yang sama.. cuma le ni sekarang nk tahun ni aku akan menukar carrier keje aku dari bidang hotel ke ware house machinary company.. allah semoga allah Bantu aku la .. aku ni agak lebam sikit bahasa english tapi Bos baru ni english person. hope that la dia terima aku seadanya. pulak Musim PKp ni..  risau tak lama aku di tempat baru ni. semoga allah tolong aku.. pulak pulak PKP terjadi. ketika tengah Bulan baik..kita orang islam sibuk nak beRaya..  Punca mungkin this year dorg nak try tgk effect macam mana jika dia beri kelepasan kepada rakyat untuk berniaga ketika musim pkp di bulan puasa.  jadi hasil nya.. Hari Raya kita Tahun Ni di Rumah la aje.  dia tenguk dia.. dia melawa dengan gaya dia tu je la... hampeh.. OTD je la di rumah lepas tu masing2 termenung mengingati hari2 yang berlalu .. Raya tak Raya..  sedih sebenar nya raya orang islam di PKp kan goverment tapi Raya Bangsa lain tak ada pulak. semua boleh je 20 org berkumpul. tapi kami... bukan resist tp rasa x fair.. tapi tah la tgk la mcm mana PKp pun pasaraya masih beroperasi keje masih lagi yang ada kene keje.  tapi raya langsung x boleh . sedih memang sedih..  pulak atas berita dah nak masuk Raya pada akhir bulan Puasa, Palestine lagi sekali kene bedal dengan israil. walau pun semalam 21/05/2021 kerajaan israil mengatakan adakan renjatan senjata setelah beberapa negara islam telah masuk campur untuk menolong palestine. Tapi seperti biasa dia mesti ada agenda dia tersendiri...tapi apa pun palestine kene sentiasa berjaga jaga dengan israil... sebab israil bukan palestine je agenda dia ingin takluk buat masa ni. kita tengukan sebenar kat mana2 pun negara islam dia ada takluk islam cuma kita je tak tahu dan tak tahu apa agenda dia sebenarnya.  yang pasti kita semua Islam di seluruh dunia Harus bersatu bersedia atas semua kemungkinan masa hadapan. allahu akbar!!!! semoga allah melindungi kita semua. ok lah ni je yang saya nak sampai kan di blog kali ni... ingat allah..  allah akan selalu in ingatkan kita dan bantu kita..😬😁

No comments: