Wednesday, December 10, 2008

huhu kawan ku melawat ku..........

Keesukan harinya tepat(9.30pagi)(ahad)(07/12/08) aku tersadar dari tidur ku badan aku amat terasa sakit. Lalu aku terus ke klinik terdekat tuk mendapat rawatan , (klinik penawar tempat penyinggahan ku..) selepas aku berjumpa doctor dia memberi aku seutas surat supaya aku mampu meneruskan berubat di hospital yang berdekatan , lalu aku bergerak menuju ke tempat yang nyata kan doctor (Hospital kulai ),sampai sahaja aku di sana aku akan terkaku melihat suasana di sana gak suram dan sunyi, lalu aku masih menganggap tiada kepentingan seperti di hospital sultanah aminah jb, lalu aku di tahan pada hari tu, amat terkejut aku di buat nya, seperti biasa bila aku mulai di masukan ke dalam wad tangan k uterus di cucuk dengan jarum yang berisi air ke dalam tubuh ku ini, 2 hari ku terlantar di dalam wad yang datang menjeguk ku tak saperti aku jangke kan, firstly yang menolong ku membawa pulang ibuku, namun seperti biasa tidak ada kata iklas dari seorang lelaki yang kedekut seperti nya(aikal) lalu petang menjelma aku tersadar dari tidur ku .. azim datang menjenguk ku dalam keadaan ku yang agak kurang chat dengan suntikan nurse sebentar tadi sebelum kehadiran azim di sebelah katil ku, dalam beberapa minute sahaja azim sudah mampu membuat ku tersenyum, lalu ibu ku datang bersama kawan ku (yani) dan juga pasangan nya(yus), aku tahu (yus) tak seiklas yani datang menjeguk ku petang itu, namun azim berlalu pergi kata nya segan dengan kawan-kawan ku dan itu sahaja orang yang melawat ku hari pertama aku di dalam wad hospital, kesukan hari nya aku seperti biasa nya enjadi pesakit yang bangun seawall 5.30pagi, untuk mandi makan ubat dan tidur kembali.. hahha… aku lupa semalam aku di pindah kan masuk kedalam sebuah bilik dan mempunyai teman namu teman aku itu(india) kata nya dia kene serangan jantung namun umur nya tak panjang bila hari ini(isnin)(08/12/08)tepat jam 1.00tengah hari, aku di bangun kan supaya menjamu selera .. dan aku terlihat jiran ku, ahli keluarga nya amat menyayangi nya mereka berbelas orang melawati aci yang dah tak lama mendiami katil berdepan dengan aku, tampe aku sedari masin benar mulut ku dan ibu, apa bila di hadapan mata ku ketika aku menjamu selera dengan roti kelapa , aci it uterus meninggal kan aaku di situ , anak2 nya cucu,cicitnya juga, terdengar suara tangisan yang amat memilu kan pada hari itu,tergamam aku tidak dapat aku bayangkan kejadian yang terlalu pantas berlalu itu…… 
Petang nya aku mula berdua sekali lagi bersama dengan ibu ku, tepat jam(4.30petang abang ku dan suzie tetibe sahaja memuncul kan diri, dalam masa yang sama( pakmat budak sekerja hotel ku) juga turut datang melawat ku yang terlantar sakit.. dalam beberapa saat aku terasa amat bahagia kerana orang aku sayang semua ada bersama ku bukan juga itu kawan-kawan ku turut serta…
Petang itu aku di beri jiran baru.. seorang wanita baru bersalin dan juga untie tua yang datang nya dari rumah orang tua-tua, namun hanya seketika sahaja aku bersama dengan untie itu setelah keluarga ku pulang aku di pindah kembali ke tempat asal ku time aku di masukan dengan kakak yang baru bersalin itu, so ini sahaja cerita ku untuk hari ini, dan semalam….

so aku tak tau kenapa aku letak citer aku ni dalam blog aku tapi mungkin bersebab kenapa aku letak kan tiap citer ku ini dlm blog nir.... (hope ada yang boleh paham apa yang nak di  bagi tau bab pasal orang sakit ni...)+p

No comments: