Friday, August 21, 2009

semalaman VS Terawih untuk ramadan

alo..alooo.. bulan ramadhan datang lagi...

20/08/2009-khamis malam (9.00pm)


pagi yang gelap kini sudah terang aku dan diri ku lagi and perasaan yang bergelocak untuk menyambut ramadhan.
Hi5 Emoticon


semalam malam aku ambik abang long aku yang baru balik lagi kerja (di singapore)

emm sebelum tu, aku macam biasa melayan hati aku yang x tau kenapa sayu dan seperti memerlu kan seseorang di sebelah ku.. tepat jam 11.00 malam ( buah hati ku atau pacar ku)
Hi5 Emoticon

dia datang meneman kan aku untuk mengambil abang long, tapi sebelum tu aku dia dan juga adik dia berjalan di danga walk ( dia beli sehelai seluar jeans ) selepas ke sana kami ber3 ke bandar (pasar karat) sambil menuggu mengambil abg long ,

tepat jam 12.30am,pagi. kami sudah berada di hadapan kastam johor menanti ketibaan abang long.. wahhh balik shj (pacar)
Hi5 Emoticon ku menghantar aku ke kereta aku ( yang sebentar tadi aku tinggal kan di danga beach)

Berlalu sudah (pacar ku bersama adik nya) sekarang aku menerus kan perjalanan dengan perut ku yang sangat lapar dengan bunyi nya ( KERIIIITT..rittt..) <- bunyi perut..-wawawawwa bodoh lah
Hi5 Emoticon-
aku gi ke banafe untuk memakan ayam penyet..
wahh dengan rakui nya aku dan abang aku menghabiskan huhu... actually dia punya sambal belancan yang best sangat2.
then berlalu lah masa pada malam itu ..

so kita bukak pulak citer pada tarikh 21/8/09-jumaat tengah hari- (1.30PM)
SADARNYA aku dari tidur ku yang agak nyenyak..
wahhh.. sepatut nya aku di yakinkan oleh (pacar gue) untuk keluar bersama bermain bowling bersama. namun pernantian aku sia-sia bila dia kata dia menghabis kan masa dia bersama dengan ibu and adik nya
..


wah rasa tertipu Hi5 Emoticonbila aku bersiap than last minute x jadi macam ni sedih bangat,huhhuh

1 hari aku menghabis kan masa dengan abg long aku yang bengong .. (huhu suke2 cakap orangg bengong lak.hahhaha.)

(G-Force) tajuk cerita hemster ala-ala ditektif hahaha.. ukkhhh..huu..

bengok cerita dia tau ..

em jam menuju ke 6.30pm(ptg) aku dengan abg long ke kedai lampu kami berdua ingin membetulkan lampu wah.. berjalan betul kami ber2 ke setiap kedai yang rasa nya kaki ni nak jejak .. gaint destinasi terakhir ..

wah duit aku macam air yang mengalir...deras... terus ke luar- hhuuhuh sodihh->Hi5 Emoticon

sekembali aku ke rumah 8.00pm(malam)

hati aku mula berkata bukan ke malam ni dah start TERAWIH??? waaaaaaaaaaa...

( dengan sepantas kilat aku bersiap sedia dan mengajak mama ke mesjid)

sampai je aku di destinasi iaitu mesjid... wahhh ramai nya jemaah yang ingin melakukan amal ibadah.. (untuk malam pertama) sayu nya hati ini bila mendegar seruan azan bergema-dan air mata rasa ingin menitik ke bumi ( walau sebentar tadi ada sedikit salah faham dengan mama)kami dengan kusyuk nya bersolat terawih beramai2 hilang rasa marah aku rindu aku cinta aku kepada (pacar) ku yang sebentar tadi berkocak-kocak,

sekarang aku dapat rasa kan bila kita bersama ibu dan kita dapat menenang kan jiwa kita di rumah allah (mesjid) lebih (afdal ) lagi kita dok melepak x menentu , dan dapat menunai kan solat berjemaah (terawih) .. semoga selepas ini hati ini lebih redha dengan ti-tek-titek perjalanan hidup ini.Hi5 Emoticon

sehabis sahaja kami berjemaah, pulang ke rumah kami terus bersahur ber3 ( sekeluarga sikit nya keluarga ku) walau sikit namun lebih menenang kan..

permulaan berkemas terasa macam nak raya lak padahal baru nak puasa.. hihihihi

Hi5 Emoticon

No comments: